Monday 15 August 2011

study or berbisnes????

ada digree..diploma...
sape yang x nak kn??
bile da ada kelulusan tinggi ni ..sure org pndg tggi..
orang selalu tnye aku bile nk sambung blaja..aku just boleh balas..
insyallah one day..*aku pun mmg mlas nk cakap..tu je la yg mmpu aku bls..hahahaa.. >,<
acctully..
dorg x tahu cerite sebenar..
ad sebab knape aku lambat sambung blaja..
bukan aku TAKNAK..
aku nak sangat - sangat..
tapi..
biar la akak dengan abang aku dulu dapat degree n diploma..
aku x nak bebankan mak bapak aku..
selame ni..
mmg aku x nafikan aku x pernahjauh dari rumah..
aku tahu keadaan mak bapak aku..
kewangan diaorg yang x bape nak stabil..
orang kat sini selalu tgk kalau naik kete besa2 ..
duduk uma ada guard..sume orang kaye..
xde masalah duit..=='
asyik minx bayr tu lah.. inilah..
hurmmm..
duit duit duit..
mak bapk aku dari kecik mmg da ajar berjimat..
simpan duit dlm bank..
nasib baik ada simpann kalau nk buat bisnes pun da boleh on..
tapi nk berbisnes tulah yang pening...
aku harap bile aku berbisnes .boleh la tolong sikit2 mak bpk aku byar duit yuran adik bradik aku..
boleh tolong tgok2kn adik2 aku yg kcik2 nie..
coz mak bapak aku kerje jauh..pagi2 da pergi..mlm bru balik.. kesian kan.. :'(
penat x yah cerite la..dengan jem sume.. hmmm..
blik2 mandi trus tdo..
nak diikutkn bapak aku..mmg dia suro blaja..dia xnk ank dia sorg pun tertinggal..
dia selalu cakap dgn aku.. pasal duit jgn risau..
mak aku pun same..
bile pk balik..sape nk jage mkn minum adik2 aku bile mk bpk aku pg keje?
adik aku yg kcik pulak..xkn dia nk duduk kat kantin je.. sian dia.. xde life..
yang laki ni.. boleh ke dia kunci rumah.. bsuh..gosok bju sume..??
hmmm...
risau aku..
kunk elok2 aku sambung blaja aku blik sbb ni..
aku harap bile kakak da dpt degree abg aku da dpt diploma..
dia dapat tolong mk bpk aku..
kasi diorg duit pulak tiap2 bulan..
balas blik jasa dorg besakn korg..
yang pling penting.. bawak dorg pg haji.. :')
aku??
hmm..
nta laa..
aku harap ape yg aku pilih always terbaik..
aku pun nk berjaya jgak..
aku x nk la..bile aku kwin mk mertua aku pndang rendah sebab aku x de kelulusan.. :P
emm..
and yang pling pnting aku harap orang yang aku sayang x tinggal kn aku sebab aku nie xde pape..
:')
sedih weyh..
sekrang pun aku xde bb playbook.. myvi  yg boleh bwk dia jaln2.. rse nk meraung apetah lagi bile xd eduction.. :') 
apeapepun one day aku janji aku akn buktikn kat mak bapak aku..
n org yg aku syg (Mr.R) aku pun boleh berkjaya..lagi hebat tauuuuu.. :)


lot of <3
babyleelipsbum...muahh!


No comments:

Post a Comment